§1 Definicje
1. Umowa zawierana jest w języku polskim, zgodnie z polskim prawem i niniejszym regulaminem.
2. Miejsce wydania rzeczy musi znajdować się na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
3. Sprzedający jest zobowiązany i zobowiązuje się świadczyć usługi i dostarczać rzeczy wolne od wad.
4.
Wszystkie ceny podawane przez Sprzedającego wyrażone są w polskiej
walucie i są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Ceny produktów nie
zawierają kosztu dostawy, który określony jest w cenniku dostaw.
5.
Wszelkie terminy liczone są zgodnie z art. 111 Kodeksu cywilnego, czyli
termin oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego dnia, a jeżeli
początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie, nie
uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie
nastąpiło.
6. Potwierdzenie, udostępnienie, utrwalenie,
zabezpieczenie wszelkich istotnych postanowień umowy w celu uzyskania
dostępu do tych informacji w przyszłości następuje w postaci:
a.
potwierdzenia zamówienia poprzez wysłanie na wskazany adres e-mail:
zamówienia, faktury pro forma, informacji o prawie odstąpienia od umowy,
niniejszego regulaminu w wersji pdf, wzoru formularza odstąpienia od
umowy w wersji pdf, linków do samodzielnego pobrania regulaminu i wzorca
odstąpienia od umowy;
b. dołączenia do zrealizowanego zamówienia,
wysłanego do wskazanego miejsca wydania rzeczy wydrukowanych: dowodu
zakupu, informacji o prawie odstąpienia od umowy, niniejszego
regulaminu, wzoru formularza odstąpienia od umowy.
7. Sprzedający informuje o znanych mu gwarancjach udzielonych przez osoby trzecie dla produktów znajdujących się w sklepie.
8.
Sprzedający nie pobiera żadnych opłat za komunikację z nim z
wykorzystaniem środków porozumiewania na odległość, a Kupujący poniesie
jej koszty w wysokości wynikającej z umowy jaką zawarł z osobą trzecią
świadczącą na jego rzecz określoną usługę umożliwiającą porozumiewanie
na odległość.
9. Sprzedający zapewnia Kupującemu korzystającemu z
systemu, poprawność działania sklepu w następujących przeglądarkach:
IE wersja 7 lub nowsza, FireFox wersja 3 lub nowsza, Opera wersja 9 lub
nowsza, Chrome wersja 10 lub nowsza, Safari z zainstalowanymi
najnowszymi wersjami JAVA i FLASH, na ekranach o rozdzielczości poziomej
powyżej 1024 px. Używanie oprogramowania firm trzecich mających
wpływ na funkcjonowanie i funkcjonalność przeglądarek: Internet
Explorer, FireFox, Opera, Chrome, Safari może mieć wpływ na poprawne
wyświetlanie sklepu, dlatego w celu uzyskania pełnej funkcjonalności
sklepu salonparker.pl, należy je wszystkie wyłączyć.
10. Kupujący
może skorzystać z opcji zapamiętania jego danych przez sklep w celu
ułatwienia procesu składania kolejnego zamówienia. W tym celu Kupujący
powinien podać login i hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do swojego
konta. Login i hasło są ciągiem znaków ustalanych przez Kupującego,
który ma obowiązek zachowania ich w tajemnicy i chronienia przed
niepowołanym dostępem osób trzecich. Kupujący ma w każdej chwili
możliwość wglądu, poprawiania, aktualizacji danych oraz usuwania
konta w sklepie.
11. Sprzedający stosuje się do kodeksu dobrych praktyk.
12. Kupujący zobowiązany jest do:
a.
Niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy
prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub
naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
b.
Korzystania ze sklepu w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w
szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
c. Niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach sklepu niezamówionej informacji handlowej (spam),
d. korzystania ze sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych Kupujących oraz dla Sprzedającego,
e. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach sklepu jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
f.
korzystania ze sklepu w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami regulaminu, a
także z ogólnymi zasadami netykiety.
§3 Zawarcie umowy i realizacja
1. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę.
2.
W celu złożenia zamówienia Kupujący powinien wykonać co najmniej
następujące czynności, z których część może być wielokrotnie powtarzana:
a. dodanie do koszyka produktu;
b. wybór rodzaju dostawy;
c. wybór rodzaju płatności;
d. wybór miejsca wydania rzeczy;
e. złożenie w sklepie zamówienia poprzez użycie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
3. Zawarcie umowy z Konsumentem następuje z chwilą złożenia zamówienia.
4.
Realizacja zamówienia Konsumenta płatnego za pobraniem lub z
odroczonym terminem płatności następuje niezwłocznie, a zamówienia
płatnego przelewem (proforma) lub za pośrednictwem systemu płatności
elektronicznych po zaksięgowaniu wpłaty Konsumenta na koncie
Sprzedającego, co powinno nastąpić w terminie 30 dni od złożenia
zamówienia, chyba że Konsument nie był w stanie spełnić świadczenia z
nie swojej winy i poinformował o tym Sprzedającego.
5. Zawarcie umowy
z Klientem następuje z chwilą przyjęcia zamówienia przez
Sprzedającego, o czym informuje on Klienta w terminie do 48 godzin od
złożenia zamówienia.
6. Realizacja zamówienia Klienta płatnego za
pobraniem lub z odroczonym terminem płatności następuje niezwłocznie po
zawarciu umowy, a zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem
systemu płatności elektronicznych po zawarciu umowy i zaksięgowaniu
wpłaty Klienta na koncie Sprzedającego.
7. Realizacja zamówienia
Klienta może być uzależniona od dokonania wpłaty całości lub części
wartości zamówienia lub uzyskania limitu kredytu kupieckiego co najmniej
o wartości zamówienia lub zgody Sprzedającego na wysłanie zamówienia za
pobraniem (płatnego przy odbiorze).
8. Wysłanie przedmiotu umowy
następuje w terminie określonym na karcie produktu, a dla zamówień
złożonych z wielu produktów w najdłuższym terminie z określonych na
kartach produktów. Bieg terminu rozpoczyna się z chwilą realizacji
zamówienia.
9. Zakupiony przedmiot umowy jest wraz z wybranym przez
Kupującego dokumentem sprzedaży wysyłany wybranym przez Kupującego
rodzajem dostawy do wskazanego przez Kupującego w zamówieniu miejsca
wydania rzeczy, wraz z dołączonymi załącznikami, o których mowa w §2 pkt
6b.
§4
Prawo do odstąpienia od umowy
1.
Konsumentowi, przysługuje na podstawie art. 27 Prawa konsumenckiego
prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania
przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w
art. 33, art. 34 Prawa konsumenckiego.
2. Termin odstąpienia od umowy
zawartej na odległość wynosi 14 dni od momentu wydania rzeczy, a do
zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
3.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument może złożyć na
formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Prawa konsumenckiego,
na formularzu dostępnym pod adresem
http://papierowo.pl/Odst%C4%85pienie%20od%20umowy lub w innej formie
zgodnej z Prawem konsumenckim.
4. Sprzedający niezwłocznie potwierdzi
Konsumentowi na e-mail (podany przy zawieraniu umowy i inny jeżeli
został podany w złożonym oświadczeniu) otrzymanie oświadczenia o
odstąpieniu od umowy.
5. W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
6.
Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu niezwłocznie, jednak
nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do
zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
7. Konsument odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy, od której odstąpił na własny koszt i ryzyko.
8.
Konsument nie ponosi kosztów dostarczania treści cyfrowych, które nie
są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli nie wyraził zgody na
spełnienie świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy lub
nie został poinformowany o utracie przysługującego mu prawa odstąpienia
od umowy w chwili udzielania takiej zgody lub przedsiębiorca nie
dostarczył potwierdzenia zgodnie z art. 15 ust. 1 i art. 21 ust. 1.
Prawa konsumenckiego.
9. Konsument ponosi odpowiedzialność za
zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem umowy a będące wynikiem
korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
10. Sprzedający
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania
oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez Konsumenta zwróci
Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty
dostarczenia rzeczy, a jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy inny niż
najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego,
Sprzedający nie zwróci Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie z art 33
Prawa konsumenckiego.
11. Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaty przy
użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba
że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie
wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
12. Sprzedający może
wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta do chwili
otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu
jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
13. Konsumentowi zgodnie z art 38 Prawa konsumenckiego nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:
a.
w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym,
nad którymi Sprzedający nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić
przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
b. w której
przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana
według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb;
c. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
d.
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w
zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można
zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
e. w której
przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na
swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
f.
w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne
albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
g. o dostarczanie
treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli
spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez
przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy;
h. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
§5
Rękojmia
1. Sprzedający na podstawie
art. 558§1 Kodeksu cywilnego całkowicie wyłącza odpowiedzialność wobec
Klientów z tytułu wad fizycznych i prawnych (rękojmia).
2.
Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta na zasadach
określonych w art. 556 Kodeksu cywilnego i kolejnych za wady (rękojmia).
3.
w przypadku umowy z Konsumentem jeżeli wada fizyczna została
stwierdzona przed upływem roku od momentu wydania rzeczy, przyjmuje się,
że istniała ona w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta.
4. Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, może:
a. złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny;
b. złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy;
chyba
że Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla
Konsumenta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie.
Jeżeli jednak rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez
Sprzedającego albo Sprzedający nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany
rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, nie przysługuje mu prawo do
wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
5. Konsument, może zamiast
zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia wady żądać wymiany rzeczy
na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba
że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez
Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w
porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedającego, przy czym przy
ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad,
rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę
niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
6. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
7. Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, może również:
a. żądać wymiany rzeczy na wolną od wad;
b. żądać usunięcia wady.
8.
Sprzedający jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub
usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla
Konsumenta.
9. Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia żądaniu
Konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w
sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z
drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby
nadmiernych kosztów.
10. W przypadku, jeżeli rzecz wadliwa została
zamontowana, Konsument może żądać od Sprzedającego demontażu i ponownego
zamontowania po dokonaniu wymiany na wolną od wad lub usunięciu wady,
jednak zobowiązany jest ponieść część związanych z tym kosztów
przewyższających cenę rzeczy sprzedanej albo może żądać od Sprzedającego
zapłaty części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do wysokości
ceny rzeczy sprzedanej. W razie niewykonania obowiązku przez
Sprzedającego, Konsument jest upoważniony do dokonania tych czynności na
koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego.
11. Konsument, który
wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt
Sprzedającego dostarczyć rzecz wadliwą na adres reklamacyjny, a jeżeli
ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie
rzeczy przez Konsumenta byłoby nadmiernie utrudnione, Konsument
obowiązany jest udostępnić rzecz Sprzedającemu w miejscu, w którym rzecz
się znajduje. W razie niewykonania obowiązku przez Sprzedającego
Konsument jest upoważniony do odesłania rzeczy na koszt i
niebezpieczeństwo Sprzedającego.
12. Koszty wymiany lub naprawy ponosi Sprzedający, za wyjątkiem sytuacji opisanej w §5 pkt 10.
13.
Sprzedający obowiązany jest przyjąć od Konsumenta rzecz wadliwą w razie
wymiany rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od umowy.
14. Sprzedający w terminie czternastu dni ustosunkuje się do:
a. oświadczenia o żądaniu obniżenia ceny;
b. oświadczenia o odstąpieniu od umowy;
c. żądania wymiany rzeczy na wolną od wad;
d. żądania usunięcia wady.
W przeciwnym wypadku uważa się, że uznał za uzasadnione oświadczenie lub żądanie Konsumenta.
15.
Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie
stwierdzona przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy
Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed
upływem roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
16. Roszczenie
Konsumenta o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od
wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady
jednak nie wcześniej niż przed upływem dwóch lat od momentu wydania
rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana
przed upływem roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
17. W
przypadku, kiedy określony przez Sprzedającego lub producenta termin
przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie dwóch lat od momentu
wydania rzeczy Konsumentowi, Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi za
wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego terminu.
18.
W terminach określonych w §5 pkt 15-17 Konsument może złożyć
oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady
fizycznej rzeczy sprzedanej, a jeżeli Konsument żądał wymiany rzeczy na
wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o
odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą
bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
19.
W razie dochodzenia przed sądem albo sądem polubownym jednego z
uprawnień z tytułu rękojmi termin do wykonania innych uprawnień,
przysługujących Konsumentowi z tego tytułu, ulega zawieszeniu do czasu
prawomocnego zakończenia postępowania. Odpowiednio stosuje się również
do postępowania mediacyjnego, przy czym termin do wykonania innych
uprawnień z tytułu rękojmi, przysługujących Konsumentowi, zaczyna biec
od dnia odmowy przez sąd zatwierdzenia ugody zawartej przed mediatorem
lub bezskutecznego zakończenia mediacji.
20. Do wykonywania uprawnień
z tytułu rękojmi za wady prawne rzeczy sprzedanej stosuje się §5 pkt
15-16, z tym że bieg terminu rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument
dowiedział się o istnieniu wady, a jeżeli Konsument dowiedział się o
istnieniu wady dopiero na skutek powództwa osoby trzeciej – od dnia, w
którym orzeczenie wydane w sporze z osobą trzecią stało się prawomocne.
21.
Jeżeli z powodu wady rzeczy Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu
od umowy albo obniżeniu ceny, może on żądać naprawienia szkody, którą
poniósł przez to, że zawarł umowę, nie wiedząc o istnieniu wady, choćby
szkoda była następstwem okoliczności, za które Sprzedający nie ponosi
odpowiedzialności, a w szczególności może żądać zwrotu kosztów zawarcia
umowy, kosztów odebrania, przewozu, przechowania i ubezpieczenia rzeczy,
zwrotu dokonanych nakładów w takim zakresie, w jakim nie odniósł z nich
korzyści, a nie otrzymał ich zwrotu od osoby trzeciej oraz zwrotu
kosztów procesu. Nie uchybia to przepisom o obowiązku naprawienia szkody
na zasadach ogólnych.
22. Upływ żadnego terminu do stwierdzenia wady
nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli Sprzedający
wadę podstępnie zataił.
23. Sprzedający o ile jest zobowiązany do
świadczenia lub świadczenia finansowego na rzecz Konsumenta wykona je
bez zbędnej zwłoki, nie później niż terminie przewidzianym w prawie.
§6 Polityka prywatności oraz bezpieczeństwo danych osobowych
1. Administratorem baz danych osobowych przekazywanych przez Konsumentów sklepu jest Sprzedający.
2.
Sprzedający zobowiązuje się do ochrony danych osobowych zgodnie z
Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku oraz
Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002
roku. Kupujący podając przy składaniu zamówienia swoje dane osobowe
Sprzedającemu wyraża zgodę na ich przetwarzanie przez Sprzedającego w
celu realizacji złożonego zamówienia. Kupujący ma w każdej chwili
możliwość wglądu, poprawiania, aktualizacji oraz usuwania swoich
danych osobowych.
3. Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i
przechowywania danych osobowych wykorzystywanych w celu realizacji
zamówień przez sklep zostały opisane w Polityce prywatności, która
znajduje się pod adresem: http://salonparker.pl/Polityka_prywatnosci_salonparker
§7 Promocje / produkty promocyjne
1. Promocje w Sklepie Internetowym nie podlegają łączeniu, o ile regulamin promocji nie stanowi inaczej. Za promocje uznaje się również ceny promocyjne we wszelkiego rodzaju portalach niezależnych oraz porównywarkach cenowych (w szczególności na portalach: www.allegro.pl; www.ceneo.pl; www.nokaut.pl).
2. Produkty gratisowe prezentowane na stronie nie łączą się z kodami rabatowymi a ich otrzymanie jest uwarunkowane spełnieniem kryteriów szczegółowo opisanych na karcie produktu (w informacji o produkcie)
3. Sprzedający zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian cen Towarów, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych i wyprzedaży lub wprowadzania w nich zmian. Uprawnienie powyższe nie ma wpływu na ceny towarów w zamówieniach złożonych przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży.
§8 Postanowienia końcowe